Ik ben blogverloren tegenwoordig. Zo inspiratieloos. Gek, want het leven van een jonge moeder is een rollercoaster.
Ik las bij Kris10 een leuk blogje en ik dacht “awel, ja. Misschien krijgen wat gerichte vragen me uit mijn schrijffunk.”
Here we go:

1. Wie was je kleuterliefde?
Ik herinner me nog zo’n schoon lief ventje uit mijn eerst kleuterklas op de Boskant. Ik zag hem overlaatst op een concert, en hoewel het eventjes duurde voor ik hem kon plaatsen (we zitten al 29 jaar niet meer in elkaars klas, dus vergeef me), landen mijn gedachten als snel weer bij dat lief ventje van toen.
2. Hoe zou je liever willen heten?
Ik zou voor iets straf gaan zoals Stella of Lennon ofzo.
3. Wat is je favoriete kleur?
Groen. Als ik dit typ hoor ik Nijs al enthousiast en hees roepen “groen is ONZE lievelingskleur, hé, mamake. ONZE!”.
4. Wat is een stiekeme gewoonte van jou?
Ik luister geen radio in de auto. Ik schreeuw mee. Moet een heel mooi zicht zijn als je vanuit de andere richting komt aangereden.
5. Wie was je allereerste beste vriend/vriendin?
Hannelore. Onafscheidelijk in de lagere school. Zelfs neuzenneuzen was niet uit de kwestie.
6. Tot welke leeftijd sliep je nog met een knuffel?
Ik heb in de lagere school een oude beer geadopteerd omdat ik zoek was naar wat veiligheid. Ik heb het ding tijdens mijn laatste kotjaar moeten wegdoen omdat hij platgelegen, oogloos en ook bijna naadloos was. Basje is jarenlang mijn steun en toeverlaat geweest.
7. Wat was/is je favoriete Disney film?
Belle en het Beest. I’m a sucker for love.
8. Geloof je in buitenaardse wezens?
Ik heb er vooral geen interesse in, eigenlijk. Ik kan me niet inbeelden dat we alleen zijn, maar ik kan me ook niet inbeelden dat we niet alleen zijn.
9. Geloof je in spoken?
Niet in de Casperachtige gedaantes, maar ik geloof wel in entiteiten, gevoelen, zielen waaraan we ons vasthouden als we verlies geleden hebben.
10. Waar ben je echt súper bang voor?
Spinnen. Als ik er eentje zie (van substantiële omvang of als ze in groepen reizen) gaat mijn hartslag meteen omhoog en ga ik in overleefmodus. Ik weet dat ze me niets kunnen doen, but they creep me out. Ik weet niet of het angst is, een grote afkeer van, maar als een buitenstaander naar mij kijkt, ziet het eruit als angst denk ik.
11. Wat vind je echt súper vies?
Mensen die niet lekker ruiken. Ik kan moeilijk om die geur heen, dat stoot mij af.
12. Wie zou je wel stiekem willen ‘doen’?
Haha. Wat een vraag.:) Ik ben loyaal tot op het bot. Ik heb dus geen stiekem to do-lijstje. Maar laten we zeggen dat ik David Gandy een lekker stuk man vind.
13. Heb je wel eens bedorven melk gehad?
In de frigo? In mijn beker? Of in mijn maag? Vast wel, vast wel en no way. Ik ruik altijd eerst aan alles wat ik in mijn mond steek. Als het niet lekker ruikt, is het no go.
14. Ben je stiekem nog steeds bang om in het donker onder je bed te kijken?
Neen en ik kan me niet meer herinneren dat ik dat ooit ben geweest.
15. Wat was/is je favoriete bordspel?
Sequence. Dat is het enige spel dat ik kan winnen.
16. Spaarde je vroeger Pokémon kaarten?
Die eer was voor mijn broers.
17. En knikkers?
Ja, dat heb ik zeker wel gedaan. Om ter meeste ‘marabollen’.
18. Hoeveel Barbie’s had je?
Geen idee. Ik herinner me vooral dat mama heel boos was toen ik ze mee in bad nam en hun haren vernield waren.
19. Wanneer was de laatste keer dat je huilde?
Dinsdag toen ik met Nijs van het ziekenhuis naar huis reed. Na een opname overvalt de paniek mij altijd eventjes. Bang dat ik iets gemist hebt, bang dat ik niet goed genoeg voor ze zal kunnen zorgen.
20. Wie mis je op dit moment héél erg?
Hanne en Sooi. Teveel verlies de laatste jaren. Te jong gegaan en te schoon om te gaan.
21. Wat is je állerleukste herinnering van toen je nog een klein kind was?
Mijn broer en ik die op het bed lagen, terwijl de andere broer over ons heen ‘bulldozerde’. En dan maar lachen tot we buikpijn hadden.
22. Wat mis je uit je kindertijd?
Mijn broers altijd dichtbij. En het gevoel van veiligheid en zorgeloosheid, dat er voor je gezorgd werd.
23. Wat was je favoriete boek als kind?
De zevensprong van Tonke Dragt.
24. En je favoriete spelletjeswebsite?
Geen. Ik ben nooit een gamer geweest.
25. Welke beroemdheid zou je wel willen daten?
Elvis op zijn 30e.
26. Heb je ooit stiekem een crush gehad op een leraar/lerares?
Ja, zo gênant! Mijn nerdy leerkracht Duits. Und ich düse düse düse im sauseschritt!
27. Wie is je girl crush?
Mijn vrouw. Nog altijd.
28. Welk kinderprogramma vind je stiekem nog steeds leuk?
Dag sinterklaas.
29. Wie is je allergrootste voorbeeld?
Femke. Zoveel energie, kracht en vrolijkheid in één persoon. Ja, dat inspireert mij.
30. Zou je een jongen willen zijn?
Neen. Ik zou net graag wat vrouwelijker zijn.
31. Als je voor één dag een ander persoon mocht zijn, wie zou je dan willen zijn?
Dan zou ik een sexy, beroemde, rijke vrouw zijn. Gewoon om de menselijke nederigheid in iconen te ervaren. We zijn allemaal maar mensen, dus waarom verafgoden we zo snel?
32. En wat als je voor één dag een dier mocht zijn?
Dan zou ik een leeuwin zijn. Die liefde voor mijn kinderen neem ik mee. Die vrouwelijke sierlijkheid en kracht, die spreekt me wel aan.

Misschien zijn er wel vragen die jij ook graag beantwoordt? Of misschien zijn er wel vragen die je mij zou willen stellen? Shoot!

